Tuesday, March 11, 2014

Satu Set Bersalin HPA mengandungi 8 produk yang baik untuk kesihatan wanita selepas bersalin iaitu :-

Minyak Barut (2 unit)
Digunakan secara tradisional untuk kesihatan ibu selepas bersalin. Gunakan minyak ini untuk mengelakkan kembung perut. Sapukan pada seluruh tubuh terutama di bahagian perut dan sendi-sendi yang lenguh. Aplikasi minyak ini akan memberikan keselesaan kepada para ibu yang berada di dalam tempoh berpantang.

Minyak Bayi (2 unit)
Digunakan secara tradisonal untuk melegakan sakit perut dan kembung perut bayi. Bayi-bayi yang baru lahir kebiasaannya akan mengalami kembung perut yang akan membuatkan mereka berasa tidak selesa dan meragam sepanjang malam. Dengan penggunaan minyak ini, bayi akan berasa lebih selesa dan dapat tidur lena. Sapukan minyak ini ke perut, pangkal paha hingga ke tapak kaki bayi bagi mengelakkan gejala kembung perut terutamanya bayi yang baru dilahirkan.

Teh Herba (1 unit)
Teh Herba yang diperbuat daripada herba pegaga (Hydrocotyle asiatica) berkhasiat untuk membantu mempercepatkan penyembuhan luka dalaman selepas bersalin. Masukkan satu uncang teh ke dalam segelas air suam dan tutup gelas tersebut dan minum selepas 10 minit pada hari pertama selepas bersalin. Teh Herba ini juga baik untuk kesegaran badan dan mengelakkan daripada sembelit. Satu kotak mengandungi 35 uncang.

Ubat Periuk (4 bunjut X 12 hari)
Rebus 1 bunjut bersama dengan 600ml air dengan api yang perlahan sehingga mendidih. Minum 1 cawan teh untuk 2 kali sehari pada pagi dan petang. Satu bungkus boleh diminum selama 3 hari.

Kapsul Wanita A
Diambil selepas meminum ubat periuk. Amalkan satu kapsul A setiap pagi dan malam.

Kapsul Wanita B
Diambil selepas meminum ubat periuk. Amalkan satu kapsul B setiap pagi dan malam.

Ubat Basuh (Kegunaan Luar)
Rebus ubat ini dengan air melebihi sukatan herba yang sedia ada dengan api yang perlahan. Basuh di kawasan peranakan setiap pagi selama satu minggu selepas hari ke-40 selepas bersalin. Rebus ubat basuh dengan api yang perlahan. Basuh di kawasan peranakan setiap pagi selama 7 hari berturut-turut.

Spirulina
Sebagai tambahan khasiat makanan. Spirulina membantu membekalkan zat mineral yang diperlukan oleh tubuh di mana boleh membantu meningkatkan kesihatan tubuh. Spirulina juga mempunyai kandungan protein yang tinggi untuk pertumbuhan dan perkembangan fizikal. Amalkan 2 kapsul pada waktu pagi dan 2 kapsul pada waktu malam selepas makan.

Harga : RM90 (Semenanjung Malaysia)
Harga : RM100 (Sabah & Sarawak)
Kos Poslaju : RM10

Hubungi :
AZHAR 012-3578910 ( SMS @ WhatsApp )


Untuk Menjadi Ahli HPA, klik banner di bawah :

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!
Jom Sertai Komuniti ToneExcel - Jana Wang Guna Telefon Bimbit
×
bloggerDaftar PERCUMA