Wednesday, March 5, 2014



Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam hadisnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain: “Gunakanlah Habbatus Sauda kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim).

Nabi Muhammad S.A.W bersabda: “Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati” ( Hadis riwayat Bukhari ). Habbatus-sauda adalah herba ubatan yang telah digunakan sejak 3000 tahun yang lalu.

Habbatus-sauda juga dikenali sebagai jintan hitam. Nama saintifik bagi Habbatus sauda adalah Nigella sativa. Kajian saintifik membuktikan minyak yang terhasil daripada habbatus-sauda mengandungi nilai nutrisi yang tinggi terutamanya bagi meningkatkan sistem imuniti tubuh manusia.

Minyak habbatus-sauda diperoleh dengan tekanan yang minima pada suhu rendah bagi mengekalkan komposisi kimia dalam minyak ini. Proses yang dilakukan adalah 100 peratus semulajadi. Tiada bahan kimia atau katalisis digunakan dalam proses ini. Minyak tersebut ditapis dua kali bagi mendapatkan minyak habbatus- sauda yang tulen dan asli.

Pengambilan softgel ini menyokong kesejahteraan umum di kalangan wanita dengan membantu melancarkan kitaran haid dan juga perkumuhan air kencing. Ia juga dapat membantu menguatkan sistem ketahanan badan, dan menjadikan badan lebih bertenaga sewaktu menjalani aktiviti harian.

Cara Makan @ Dos diamalkan:
2 biji pagi dan 2 biji malam. Selepas makan.

Harga : RM48 ( Semenanjung Malaysia )
Harga : RM50 ( Sabah & Sarawak )

Hubungi :
AZHAR 012-3578910 ( SMS @ WhatsApp )

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!
Jom Sertai Komuniti ToneExcel - Jana Wang Guna Telefon Bimbit
×
bloggerDaftar PERCUMA